Značka motorového oleje kterým je motor plněn ve výrobním závodě je uvedena na samolepícím štítku který je přelepen na víčku nalévacího hrdla oleje na víku hlavy válců.
TYP MOTORU |
SPECIFIKACE MOTOROVÝCH OLEJŮ | Doporučená viskózní třída | |
ACEA (CCMC) |
API | SAE | |
D407.03 | D4 | CD | 10 W - 30 10 W - 40 15W - 30 15 W - 40 20 W - 40 |
D407.02 | D4 D5 |
CE. CF-4 |
ROZSAH TEPLOTNÍCH OBLASTÍ V ZÁVISLOSTI NA VISKOZNÍ TŘÍDĚ PODLE SAE | |
VISKOZNÍ TŘÍDY OLEJŮ | TEPLOTNÍ OBLAST |
SAE 10W-30 | -20°C až +15°C |
SAE 10W-40 | -20°C až +30°C |
SAE 15W-30 | -10°C až +20°C |
SAE 15W-40 | -10°C až +40°C |
SAE 20W-40 | -5°C až +40°C |
- druhu provozu
- kvalitě oleje
- proběhu vozidla
Používání specielních aditivnívh přísad do olejů výrobce nedoporučuje z důvodu obsahu aditiv v doporučených olejích. Je možná vzájemná degradace a následné poškození motoru.
Osobně, než abych do motoru lil nějaké zázračné vodičky, tak raději snížím interval výměny oleje. Olej SAE 10W-40 lze považovat za klimaticky univerzální olej do AVIE. Jen v případě větších veder doporučuji motor používající tento olej nepřetěžovat!
SPECIFIKACE PŘEVODOVÝCH OLEJŮ AVIA
Výrobce plní převodovku olejem OMV MP a rozvodovku zadní nápravy HYPO 90 (PP 90 H)
PLNÍCÍ MÍSTO | SPECIFIKACE PŘEVODOVÝCH OLEJŮ | DOPORUČENA VISKOZlTNl TftlDA | |
API | MIL - L | SAE | |
PŘEVOOOVKA PŘEVOOKA ŘÍZENÍ |
GL-4 | MIL - L -2105 | 80 W 80 W - 85 80 W - 90 85 W-90 90 |
ROZVODOVKA ZADNÍ NÁPRAVY |
gL-5 | MIL -L-2105B MIL -L-2105C 'MIL -L-2105D |
90 W 85 W-90 80 W-90 80 W - 85 |
Více na: http://www.avia-club.com/forum-tema/kolik-pp-do-diferaku-a-do-prevodovky-4382
Na A 31 je prevodova 2,5 litru - API GL4 - treba 80 W - 90 difer A31 je 3,2 litru A21 je 2 lity - API GL 5 - hlavne musi byt HYPOIDNI - PP 90 H,treba 80W-90.
Více na: http://www.avia-club.com/forum-tema/kolik-pp-do-diferaku-a-do-prevodovky-4382
Do převodovky u A31 se vejde cca 2,5 litru - API GL4 - treba 80 W - 90
a do diferenciálu u A31 je 3,2 litru
A21 je to 2 litry - API GL 5 - hlavne musi byt HYPOIDNI - PP 90 H,treba 80W-90.
2,5 litru - API GL4 - treba 80 W - 90 difer A31 je 3,2 litru A21 je 2 lity - API GL 5 - hlavne musi byt HYPOIDNI - PP 90 H,treba 80W-90.
Více na: http://www.avia-club.com/forum-tema/kolik-pp-do-diferaku-a-do-prevodovky-4382
2,5 litru - API GL4 - treba 80 W - 90 difer A31 je 3,2 litru A21 je 2 lity - API GL 5 - hlavne musi byt HYPOIDNI - PP 90 H,treba 80W-90.
Více na: http://www.avia-club.com/forum-tema/kolik-pp-do-diferaku-a-do-prevodovky-4382
SPECIFIKACE OLEJE PRO POSILOVAČ ŘÍZENÍ
Ve výrobním závodě je posilovač řízení plněn olejem specifikace ATF D II
Plastické mazivo MOGUL EKO - U (biologicky odbouratelné)
je vhodné pro:
řadící mechanismus ložiska pedálu brzdy a spojky
ovládání akcelerace
čepová uložení ovládání parkovací brzdy
součásti převodu parkovací brzdy
čepy vidlic a táhel ovládáni provozní brzdy,
čepová uloženi ovládání akcelerace
SPECIFIKACE PLASTICKÝCH MAZIV
Přední náprava - náboje předních kol: PM - A2, PND 25 -404 , MOBILGREASE MP, ELF MULTI HT 2, SHELL RETINAX A 717
Spojovací hřídele - čepy křížového kloubu,drážkový profil: PM - LA2 PND22 -269 - 89, ARAL Mehrzweckgett F,
Řízení a pření náprava - kul. čepy spoj tyčí a táhel řízení. Držáky volných pák řízení, Kul. čepy otočných čepů: T-A00 ČSN 65 6946, PM MOLYKA D TP22, PM A2 PND 22 - 404 -98, PM LA2 PND22 269 80, MOBILGrease MP, ELF RTL LC, SHELL RETINAX A 717, ARAL Mehrzweckfett F
Posilovač řízení: Kulové hlavice: T-A00 ČSN 65 6946, PM MOLYKA D TP22, PM A2 PND 22 - 404 -98, PM LA2 PND22 269 89, MOBILGrease MP, ELF RTL LC, SHELL RETINAX A 717, ARAL Mehrzweckfett F
Posilovač řízení - ovládací čep v posilovači: ARAL Mehrzweckfett F,PM MOLYKA D TP22, PM LA2 PND22 269 89