Jaké oleje a platická maziva (vazelíny) do Avie

aneb jak vybrat správný olej do auta a nenechat se vodit mýty za vačku
Uživatelský avatar
RoliD
Administrátor
Příspěvky: 250
Registrován: pát 10. črc 2015 12:47:18

Jaké oleje a platická maziva (vazelíny) do Avie

Příspěvek od RoliD »

Specifikace motorových olejů AVIA od typu A31T/A21T M95

Značka motorového oleje kterým je motor plněn ve výrobním závodě je uvedena na samolepícím štítku který je přelepen na víčku nalévacího hrdla oleje na víku hlavy válců.
TYP
MOTORU
SPECIFIKACE MOTOROVÝCH OLEJŮ Doporučená viskózní třída
ACEA
(CCMC)
API SAE
D407.03 D4 CD 10 W - 30
10 W - 40
15W - 30
15 W - 40
20 W - 40
D407.02 D4
D5
CE. CF-4
ROZSAH TEPLOTNÍCH OBLASTÍ V ZÁVISLOSTI NA VISKOZNÍ TŘÍDĚ PODLE SAE
VISKOZNÍ TŘÍDY OLEJŮ TEPLOTNÍ OBLAST
SAE 10W-30 -20°C až +15°C
SAE 10W-40 -20°C až +30°C
SAE 15W-30 -10°C až +20°C
SAE 15W-40 -10°C až +40°C
SAE 20W-40 -5°C až +40°C
Lhůty výmény olejů jsou závislé na:
- druhu provozu
- kvalitě oleje
- proběhu vozidla
Používání specielních aditivnívh přísad do olejů výrobce nedoporučuje z důvodu obsahu aditiv v doporučených olejích. Je možná vzájemná degradace a následné poškození motoru.

Osobně, než abych do motoru lil nějaké zázračné vodičky, tak raději snížím interval výměny oleje. Olej SAE 10W-40 lze považovat za klimaticky univerzální olej do AVIE.  Jen v případě větších veder doporučuji motor používající tento olej nepřetěžovat!



SPECIFIKACE PŘEVODOVÝCH OLEJŮ AVIA
Výrobce plní převodovku olejem OMV MP a rozvodovku zadní nápravy HYPO 90 (PP 90 H)
PLNÍCÍ MÍSTO SPECIFIKACE PŘEVODOVÝCH OLEJŮ DOPORUČENA VISKOZlTNl TftlDA
API MIL - L SAE
PŘEVOOOVKA
PŘEVOOKA
ŘÍZENÍ
GL-4 MIL - L -2105 80 W
80 W - 85
80 W - 90
85 W-90
90
ROZVODOVKA
ZADNÍ NÁPRAVY
gL-5 MIL -L-2105B
MIL -L-2105C
'MIL -L-2105D
90 W
85 W-90
80 W-90
80 W - 85
A21 je 2 lity - API GL 5 - hlavne musi byt HYPOIDNI - PP 90 H,treba 80W-90.

Více na: http://www.avia-club.com/forum-tema/kolik-pp-do-diferaku-a-do-prevodovky-4382
Na A 31 je prevodova 2,5 litru - API GL4 - treba 80 W - 90 difer A31 je 3,2 litru A21 je 2 lity - API GL 5 - hlavne musi byt HYPOIDNI - PP 90 H,treba 80W-90.

Více na: http://www.avia-club.com/forum-tema/kolik-pp-do-diferaku-a-do-prevodovky-4382
Do převodovky u A31 se vejde cca 2,5 litru - API GL4 - treba 80 W - 90
a do diferenciálu u A31 je 3,2 litru
 
A21 je to 2 litry - API GL 5 - hlavne musi byt HYPOIDNI - PP 90 H,treba 80W-90.


2,5 litru - API GL4 - treba 80 W - 90 difer A31 je 3,2 litru A21 je 2 lity - API GL 5 - hlavne musi byt HYPOIDNI - PP 90 H,treba 80W-90.

Více na: http://www.avia-club.com/forum-tema/kolik-pp-do-diferaku-a-do-prevodovky-4382

2,5 litru - API GL4 - treba 80 W - 90 difer A31 je 3,2 litru A21 je 2 lity - API GL 5 - hlavne musi byt HYPOIDNI - PP 90 H,treba 80W-90.

Více na: http://www.avia-club.com/forum-tema/kolik-pp-do-diferaku-a-do-prevodovky-4382
SPECIFIKACE OLEJE PRO POSILOVAČ ŘÍZENÍ
Ve výrobním závodě je posilovač  řízení plněn olejem specifikace ATF D II


Plastické mazivo MOGUL EKO - U (biologicky odbouratelné)
je vhodné pro:
řadící mechanismus ložiska pedálu brzdy a spojky
ovládání akcelerace
čepová uložení ovládání parkovací brzdy
součásti převodu parkovací brzdy
čepy vidlic a táhel ovládáni provozní brzdy,
čepová uloženi ovládání akcelerace
 
SPECIFIKACE PLASTICKÝCH MAZIV

Přední náprava - náboje předních kol: PM - A2, PND 25 -404 , MOBILGREASE MP, ELF MULTI HT 2, SHELL RETINAX A 717

Spojovací hřídele - čepy křížového kloubu,drážkový profil: PM - LA2 PND22 -269 - 89, ARAL Mehrzweckgett F,

Řízení a pření náprava - kul. čepy spoj tyčí a táhel řízení. Držáky volných pák řízení, Kul. čepy otočných čepů:  T-A00 ČSN 65 6946, PM MOLYKA D TP22, PM A2 PND 22 - 404 -98, PM LA2 PND22 269 80, MOBILGrease MP, ELF RTL LC, SHELL RETINAX A 717, ARAL Mehrzweckfett F

Posilovač řízení: Kulové hlavice: T-A00 ČSN 65 6946, PM MOLYKA D TP22, PM A2 PND 22 - 404 -98, PM LA2 PND22 269 89, MOBILGrease MP, ELF RTL LC, SHELL RETINAX A 717, ARAL Mehrzweckfett F
Posilovač řízení - ovládací čep v posilovači: ARAL Mehrzweckfett F,PM MOLYKA D TP22, PM LA2 PND22 269 89

Odpovědět

Zpět na „Problematika olejů a mazání“