13 znaků špatného manažera:
Napsal: čtv 04. bře 2021 16:58:06
13 znaků špatného manažera:
1) Má pocit, že musí řídit úplně všechny a všechno a neumí pořádně delegovat.
2) Neumí nic dopředu plánovat, řeší problémy jak přicházejí.
3) Neumí se poučit ze svých chyb a tak stále dokola opakuje ty stejné chyby.
4) Neumí si nechat poradit. Myslí si, že ví všechno nejlépe a to i o věcech, kterým vůbec nerozumí. Musí mít poslední slovo a rozhoduje nekompetentně.
5) Má pocit, že základní ukazatel toho, jak je dobrý manažer je to, jak moc (kolik hodin denně) pracuje. Ve skutečnosti je ale jeho práce 12+ hodin denně neefektivní a přepracovanost je kontraproduktivní.
6) Neumí se dohodnout s ostatními, neumí dělat kompromisy, buď je po jeho a nebo to nebude nijak. Žene tak věci do extrému.
7) Neumí si organizovat čas a prioritizovat úkoly, takže řeší méně důležité věci dříve, než ty skutečně důležité.
8/Nedokáže přijmout zodpovědnost a přiznat chyby, takže hází veškerá svá pochybení a selhání na druhé.
9) Neumí jednat se svými podřízenými a kolegy, vyjadřuje se o nich sprostě nebo jim přímo nadává a znevažuje je (a to i veřejně).
10) Neumí si připustit, že svou funkci nezvládá a že by firmě bez něj bylo daleko lépe.
11) Neustále mění svá rozhodnutí, někdy i dříve, než se může původní rozhodnutí vůbec projevit. Podřízeným ani klientům to navíc neumí pořádně vysvětlit.
12) Lidi kolem sebe si nevybírá podle schopností, ale podle loajality. Ve výsledku je tak postupně čím dál tím víc obklopen neschopnými lidmi,kteří na něm ale visí a jsou mu zcela oddáni.
13) A jako poslední morální rozměr: Není čestný ani férový a a neustále lže (a to i veřejně)
1) Má pocit, že musí řídit úplně všechny a všechno a neumí pořádně delegovat.
2) Neumí nic dopředu plánovat, řeší problémy jak přicházejí.
3) Neumí se poučit ze svých chyb a tak stále dokola opakuje ty stejné chyby.
4) Neumí si nechat poradit. Myslí si, že ví všechno nejlépe a to i o věcech, kterým vůbec nerozumí. Musí mít poslední slovo a rozhoduje nekompetentně.
5) Má pocit, že základní ukazatel toho, jak je dobrý manažer je to, jak moc (kolik hodin denně) pracuje. Ve skutečnosti je ale jeho práce 12+ hodin denně neefektivní a přepracovanost je kontraproduktivní.
6) Neumí se dohodnout s ostatními, neumí dělat kompromisy, buď je po jeho a nebo to nebude nijak. Žene tak věci do extrému.
7) Neumí si organizovat čas a prioritizovat úkoly, takže řeší méně důležité věci dříve, než ty skutečně důležité.
8/Nedokáže přijmout zodpovědnost a přiznat chyby, takže hází veškerá svá pochybení a selhání na druhé.
9) Neumí jednat se svými podřízenými a kolegy, vyjadřuje se o nich sprostě nebo jim přímo nadává a znevažuje je (a to i veřejně).
10) Neumí si připustit, že svou funkci nezvládá a že by firmě bez něj bylo daleko lépe.
11) Neustále mění svá rozhodnutí, někdy i dříve, než se může původní rozhodnutí vůbec projevit. Podřízeným ani klientům to navíc neumí pořádně vysvětlit.
12) Lidi kolem sebe si nevybírá podle schopností, ale podle loajality. Ve výsledku je tak postupně čím dál tím víc obklopen neschopnými lidmi,kteří na něm ale visí a jsou mu zcela oddáni.
13) A jako poslední morální rozměr: Není čestný ani férový a a neustále lže (a to i veřejně)