Jaké oleje a platická maziva (vazelíny) do Avie
Napsal: čtv 08. zář 2016 23:27:35
Specifikace motorových olejů AVIA od typu A31T/A21T M95
Značka motorového oleje kterým je motor plněn ve výrobním závodě je uvedena na samolepícím štítku který je přelepen na víčku nalévacího hrdla oleje na víku hlavy válců.
Lhůty výmény olejů jsou závislé na:
- druhu provozu
- kvalitě oleje
- proběhu vozidla
Používání specielních aditivnívh přísad do olejů výrobce nedoporučuje z důvodu obsahu aditiv v doporučených olejích. Je možná vzájemná degradace a následné poškození motoru.
Osobně, než abych do motoru lil nějaké zázračné vodičky, tak raději snížím interval výměny oleje. Olej SAE 10W-40 lze považovat za klimaticky univerzální olej do AVIE. Jen v případě větších veder doporučuji motor používající tento olej nepřetěžovat!
SPECIFIKACE PŘEVODOVÝCH OLEJŮ AVIA
Výrobce plní převodovku olejem OMV MP a rozvodovku zadní nápravy HYPO 90 (PP 90 H)
A21 je 2 lity - API GL 5 - hlavne musi byt HYPOIDNI - PP 90 H,treba 80W-90.
Více na: http://www.avia-club.com/forum-tema/kolik-pp-do-diferaku-a-do-prevodovky-4382
Na A 31 je prevodova 2,5 litru - API GL4 - treba 80 W - 90 difer A31 je 3,2 litru A21 je 2 lity - API GL 5 - hlavne musi byt HYPOIDNI - PP 90 H,treba 80W-90.
Více na: http://www.avia-club.com/forum-tema/kolik-pp-do-diferaku-a-do-prevodovky-4382
Do převodovky u A31 se vejde cca 2,5 litru - API GL4 - treba 80 W - 90
a do diferenciálu u A31 je 3,2 litru
A21 je to 2 litry - API GL 5 - hlavne musi byt HYPOIDNI - PP 90 H,treba 80W-90.
2,5 litru - API GL4 - treba 80 W - 90 difer A31 je 3,2 litru A21 je 2 lity - API GL 5 - hlavne musi byt HYPOIDNI - PP 90 H,treba 80W-90.
Více na: http://www.avia-club.com/forum-tema/kolik-pp-do-diferaku-a-do-prevodovky-4382
2,5 litru - API GL4 - treba 80 W - 90 difer A31 je 3,2 litru A21 je 2 lity - API GL 5 - hlavne musi byt HYPOIDNI - PP 90 H,treba 80W-90.
Více na: http://www.avia-club.com/forum-tema/kolik-pp-do-diferaku-a-do-prevodovky-4382
SPECIFIKACE OLEJE PRO POSILOVAČ ŘÍZENÍ
Ve výrobním závodě je posilovač řízení plněn olejem specifikace ATF D II
Plastické mazivo MOGUL EKO - U (biologicky odbouratelné)
je vhodné pro:
řadící mechanismus ložiska pedálu brzdy a spojky
ovládání akcelerace
čepová uložení ovládání parkovací brzdy
součásti převodu parkovací brzdy
čepy vidlic a táhel ovládáni provozní brzdy,
čepová uloženi ovládání akcelerace
SPECIFIKACE PLASTICKÝCH MAZIV
Přední náprava - náboje předních kol: PM - A2, PND 25 -404 , MOBILGREASE MP, ELF MULTI HT 2, SHELL RETINAX A 717
Spojovací hřídele - čepy křížového kloubu,drážkový profil: PM - LA2 PND22 -269 - 89, ARAL Mehrzweckgett F,
Řízení a pření náprava - kul. čepy spoj tyčí a táhel řízení. Držáky volných pák řízení, Kul. čepy otočných čepů: T-A00 ČSN 65 6946, PM MOLYKA D TP22, PM A2 PND 22 - 404 -98, PM LA2 PND22 269 80, MOBILGrease MP, ELF RTL LC, SHELL RETINAX A 717, ARAL Mehrzweckfett F
Posilovač řízení: Kulové hlavice: T-A00 ČSN 65 6946, PM MOLYKA D TP22, PM A2 PND 22 - 404 -98, PM LA2 PND22 269 89, MOBILGrease MP, ELF RTL LC, SHELL RETINAX A 717, ARAL Mehrzweckfett F
Posilovač řízení - ovládací čep v posilovači: ARAL Mehrzweckfett F,PM MOLYKA D TP22, PM LA2 PND22 269 89
Značka motorového oleje kterým je motor plněn ve výrobním závodě je uvedena na samolepícím štítku který je přelepen na víčku nalévacího hrdla oleje na víku hlavy válců.
TYP MOTORU |
SPECIFIKACE MOTOROVÝCH OLEJŮ | Doporučená viskózní třída | |
ACEA (CCMC) |
API | SAE | |
D407.03 | D4 | CD | 10 W - 30 10 W - 40 15W - 30 15 W - 40 20 W - 40 |
D407.02 | D4 D5 |
CE. CF-4 |
ROZSAH TEPLOTNÍCH OBLASTÍ V ZÁVISLOSTI NA VISKOZNÍ TŘÍDĚ PODLE SAE | |
VISKOZNÍ TŘÍDY OLEJŮ | TEPLOTNÍ OBLAST |
SAE 10W-30 | -20°C až +15°C |
SAE 10W-40 | -20°C až +30°C |
SAE 15W-30 | -10°C až +20°C |
SAE 15W-40 | -10°C až +40°C |
SAE 20W-40 | -5°C až +40°C |
- druhu provozu
- kvalitě oleje
- proběhu vozidla
Používání specielních aditivnívh přísad do olejů výrobce nedoporučuje z důvodu obsahu aditiv v doporučených olejích. Je možná vzájemná degradace a následné poškození motoru.
Osobně, než abych do motoru lil nějaké zázračné vodičky, tak raději snížím interval výměny oleje. Olej SAE 10W-40 lze považovat za klimaticky univerzální olej do AVIE. Jen v případě větších veder doporučuji motor používající tento olej nepřetěžovat!
SPECIFIKACE PŘEVODOVÝCH OLEJŮ AVIA
Výrobce plní převodovku olejem OMV MP a rozvodovku zadní nápravy HYPO 90 (PP 90 H)
PLNÍCÍ MÍSTO | SPECIFIKACE PŘEVODOVÝCH OLEJŮ | DOPORUČENA VISKOZlTNl TftlDA | |
API | MIL - L | SAE | |
PŘEVOOOVKA PŘEVOOKA ŘÍZENÍ |
GL-4 | MIL - L -2105 | 80 W 80 W - 85 80 W - 90 85 W-90 90 |
ROZVODOVKA ZADNÍ NÁPRAVY |
gL-5 | MIL -L-2105B MIL -L-2105C 'MIL -L-2105D |
90 W 85 W-90 80 W-90 80 W - 85 |
Více na: http://www.avia-club.com/forum-tema/kolik-pp-do-diferaku-a-do-prevodovky-4382
Na A 31 je prevodova 2,5 litru - API GL4 - treba 80 W - 90 difer A31 je 3,2 litru A21 je 2 lity - API GL 5 - hlavne musi byt HYPOIDNI - PP 90 H,treba 80W-90.
Více na: http://www.avia-club.com/forum-tema/kolik-pp-do-diferaku-a-do-prevodovky-4382
Do převodovky u A31 se vejde cca 2,5 litru - API GL4 - treba 80 W - 90
a do diferenciálu u A31 je 3,2 litru
A21 je to 2 litry - API GL 5 - hlavne musi byt HYPOIDNI - PP 90 H,treba 80W-90.
2,5 litru - API GL4 - treba 80 W - 90 difer A31 je 3,2 litru A21 je 2 lity - API GL 5 - hlavne musi byt HYPOIDNI - PP 90 H,treba 80W-90.
Více na: http://www.avia-club.com/forum-tema/kolik-pp-do-diferaku-a-do-prevodovky-4382
2,5 litru - API GL4 - treba 80 W - 90 difer A31 je 3,2 litru A21 je 2 lity - API GL 5 - hlavne musi byt HYPOIDNI - PP 90 H,treba 80W-90.
Více na: http://www.avia-club.com/forum-tema/kolik-pp-do-diferaku-a-do-prevodovky-4382
SPECIFIKACE OLEJE PRO POSILOVAČ ŘÍZENÍ
Ve výrobním závodě je posilovač řízení plněn olejem specifikace ATF D II
Plastické mazivo MOGUL EKO - U (biologicky odbouratelné)
je vhodné pro:
řadící mechanismus ložiska pedálu brzdy a spojky
ovládání akcelerace
čepová uložení ovládání parkovací brzdy
součásti převodu parkovací brzdy
čepy vidlic a táhel ovládáni provozní brzdy,
čepová uloženi ovládání akcelerace
SPECIFIKACE PLASTICKÝCH MAZIV
Přední náprava - náboje předních kol: PM - A2, PND 25 -404 , MOBILGREASE MP, ELF MULTI HT 2, SHELL RETINAX A 717
Spojovací hřídele - čepy křížového kloubu,drážkový profil: PM - LA2 PND22 -269 - 89, ARAL Mehrzweckgett F,
Řízení a pření náprava - kul. čepy spoj tyčí a táhel řízení. Držáky volných pák řízení, Kul. čepy otočných čepů: T-A00 ČSN 65 6946, PM MOLYKA D TP22, PM A2 PND 22 - 404 -98, PM LA2 PND22 269 80, MOBILGrease MP, ELF RTL LC, SHELL RETINAX A 717, ARAL Mehrzweckfett F
Posilovač řízení: Kulové hlavice: T-A00 ČSN 65 6946, PM MOLYKA D TP22, PM A2 PND 22 - 404 -98, PM LA2 PND22 269 89, MOBILGrease MP, ELF RTL LC, SHELL RETINAX A 717, ARAL Mehrzweckfett F
Posilovač řízení - ovládací čep v posilovači: ARAL Mehrzweckfett F,PM MOLYKA D TP22, PM LA2 PND22 269 89