Bezpečná jízda osobním autem

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Bezpečná jízda osobním autem

Bezpečná jízda osobním autem

od RoliD » pát 10. čer 2016 11:13:32

A protože mám ujetou vzdálenost ze Země na Měsíc bez zaviněné či nezaviněné dopravní nehody (ten trochu odřený blatník o svodidlo nepočítám). Tak si dovolím sepsat mé postřehy k bezpečné jízdě, které jsem si osvojil a podle kterých se snažím za volantem chovat.
Z autoškol vychází každá rok hodně čerstvých řidičů a řidiček, kteří znají dopravní značky, umí se autem rozjet a někam dojet. Otázka je jak. Prozatím většina lidí co vyjde z autoškoly a má najeto 1000-10 000km se považují za bravurní řidiče a riskují. A taky bourají. Začnu tedy s tím seznamem pouček, které postupně snad rozvedu a vysvětlím co tím přesně myslím.

- udržuj bezpečnou vzdálenost od auta před tebou. Bezpečná vzdálenost by měla za sucha být v metrech cca polovina aktuální rychlosti v km/h (obrana před kolizí)

- do zatáček najíždím s představou tatrovky s pískem v protisměru co musím minout v nejužším a nejblbějším místě zatáčky. (obrana před kolizí)

- zatáčky projíždím s co nejméně rychlými korekcemi volantem. Tedy soustředím se na nastavení optimálního způsobu. Volant by měl po celou dobu měnit úhel natočení plynule. (obrana před smykem)

- při jízdě se nedívám 30m před auto, ale už 300m. To například umožní sundat nohu z plynu v dostatečné vzdálenosti před zatáčkou a plynulé dobrždění motorem. Není tedy před zatáčkou potřeba brzdit a zatáčka se i projede plynuleji. (obrana před smykem a zlepšení ekonomiky provozu)

- při jízdě na hlavní silnice se na každé auto blížící se po vedlejší dívám jako na možného viníka nehody. V případě, že by řidič jedoucí z vedlejší silnice nedal přednost, tak už mám dopředu vymyšlený plán krizového manévru.

- pokud nemáte nohu na plynu, tak ji máte připravenou na brzdě. (ne opřenou!) Říká se tomu "brzdná pohotovost" a velmi to zkracuje skutečnou brzdnou dráhu. (klidně až o 10metrů!)

- dívejte se často do všech zpětných zrcátek. Min každých 20sekund! Je hroznou chybou nevědět co za vámi jede. Hodně řidičů jede stylem "já jedu a co je mi do ostatních", tito řidiči jsou častým zdrojem nehod.  Dívání se do zrcátek chrání hlavně vás! Tak to dělejme!

- při průjezdu křižovatkou se snažte vnímat zda vás ostatní řidiči vidí. Nedávejte si na přední boční skla tmavé fólie. Je to velmi nebezpečné a sobecké. Vaše okolí neví zda je vidíte.

- pokud už krizově brzdíte, tak na brzdový pedál tlačte největší silou co umíte. (je potřeba tlačit aspoň silou 50-80kg!) I přesto, že ABS tepe při menším tlaku. Tak tím, že tlačíte na pedál více se rychleji obnoví tlak na brzdových destičkách a zkracuje se brzdná vzdálenost. U nových aut tomu hodně pomáhá tzv "brzdný asistent". Přesto v krizi tlačte na brzdu co nejvíce.. využijte toho, že se můžete opřít o opěradlo sedadla! Při brždění vám funguje volant a můžete automobil stále řídit! (s ABS) Proto nedržte jen volant ale kontrolujte vůz i v krizi (najděte volné bezpečné  místo vedle problému co způsobil krizové brždění)

- když si někdy řeknete: "To mi to řízení ale jde". Tak okamžitě dejte nohu z plynu, zvolněte a dívejte se kolem. Nejspíš se do něčeho řídíte.

- předjíždění má vždycky čas!

- předjíždět fakt nemusíte. I když jedete jen 60 místo 90. Tak je to pořád super rychlost a za dvě minuty jízdy bude prima rovinka na předjíždění. Překonejte nutkání předjíždět na blbých místech!

- vyjíždějte vždy o 10 a víc minut dříve. Nemáte pak snahu něco dohánět, netečou nervy, ubudou stresy a jedete o mnoho bezpečněji!

- jezděte tak aby byla potřeba co nejméně brzdit. Pokud předvídáte situaci dopředu. Nejedete nalepení na kufru auta před vámi. Tak můžete zmenšit počet zabrždění klidně 10x a přitom jedete stále rychle. K tomu navíc bezpečně, plynule a vlastně i levně.

napsal jsem něco blbě? Prosím o váš komentář.

Nahoru